Armatura jest kobietą

Rok 2022 jest dla KFA Armatura rokiem wyjątkowym. Dokładnie 100 lat temu w podkrakowskich Łagiewnikach rozpoczęła się historia firmy, która pomimo licznych przeciwności losu, a dzięki wytrwałości, niezłomności i zaangażowaniu wielu osób, trwa do dnia dzisiejszego. Marka przetrwała wiele zawirowań historii, zmian ustrojowych i pozostała sobą – dzielną, silną i odważną.


W kolejne stulecie działalności firmę wprowadzi nowa Pani Prezes: Magdalena Tokarczyk-Cyran, która objęła to stanowisko 1 lutego. Co ciekawe, jest to dopiero drugą (!) w stuletniej historii spółki kobietą zarządzającą całym przedsiębiorstwem. Z początkiem lat 90-tych funkcję dyrektora naczelnego pełniła bowiem Pani Krystyna Pazdur. Magdalena dołączyła do zespołu KFA Armatura w sierpniu 2018 roku w roli Dyrektora Marketingu i Sprzedaży, a od września 2020 pełniła funkcję Członka Zarządu. Jest niezwykle zaangażowana w życie firmy, a na przestrzeni ostatni lat dokonała wielu zmian, niektórych bardzo odważnych i trudnych, ale dzięki temu marka jest w innym miejscu niż była, z podniesionym czołem wkracza w kolejne stulecie. Przed nową Prezes stoi jeszcze wiele wyzwań – co ważne – pełna energii, chce im wszystkim sprostać.


Lubimy mówić, że KFA to taka dziarska staruszka – śmieje się Magdalena. Choć ma już 100 lat, to wciąż ma chęć na rozwój, poznawanie nowych rozwiązań, na innowacje. A mając swoje doświadczenie, nie boi się podejmować odważnych decyzji. Zresztą tak jak ja – dodaje.

Działając w branży budowlanej Armatura Kraków znajduje się zdecydowanie w królestwie mężczyzn. Jako producent grzejników aluminiowych, a także oferując szeroko rozumianą armaturę sanitarną (baterie łazienkowe, kuchenne, zawory) wraz z kabinami i parawanami prysznicowymi, współpracuje raczej z męską grupą odbiorców. Ale… sytuacja dynamicznie się zmienia, co bardzo nas cieszy. Poza tym: kto zazwyczaj decyduje o wystroju wnętrz? Wiadomo: kobiety, bo to właśnie one częściej zaglądają do prasy wnętrzarskiej i dbają o estetykę domu. KFA Armatura doskonale to rozumie, a Pani Prezes też uważnie śledzi trendy i mocno wspiera wdrożenia innowacyjnych rozwiązań produktów. W ostatnich latach portfolio marki przeszło ogromną zmianę: pojawiło się wiele nowych kolekcji baterii łazienkowych, ekologiczne baterie kuchenne, takie jak na przykład Mungo z funkcją filtrowania wody czy antybakteryjny grzejnik z jonami srebra. Rok jubileuszowy także będzie obfitował w nowości. W ofercie KFA Armatura pojawi się m.in. linia złotych baterii łazienkowych Moza, a także kolekcja funkcjonalnych akcesoriów do łazienek w 3 kolorach. Poza tym mnóstwo nietypowych działań ekologicznych i produktowych.W końcu 100 lat ma się tylko raz w życiu

Magdalena Tokarczyk-Cyran – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, menedżer z ponad 20-letnim stażem. Posiada kompleksowe doświadczenie w budowaniu strategii firm, kanałów dystrybucji oraz działań marketingowych i PR oraz CSR w kraju i za granicą. Uczestniczyła w kluczowych projektach strategicznych dotyczących akwizycji spółek zagranicznych, poprawy rentowności firmy oraz budowanie misji i wizji firmy. Od ok. 4 lat w Armatura Kraków S.A. jest odpowiedzialna za zmianę strategii firmy, polityki handlowej, zmiany portfolio produktowego, wdrażaniu innowacyjnych produktów oraz odświeżeniu marki KFA Armatura. W 2014 r. otrzymała prestiżowy tytuł Dyrektora Marketingu Roku w konkursie, w którym Kapituła Konkursu wyłania najlepszych marketeró podkreśla ich kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej marek oraz przedsiębiorstw. Jej pasją są podróże w odległe części świata, jazda na nartach i rowerze.