![]() Finansowanie |
![]() Projekty |
![]() Fundamenty |
![]() Stropy |
![]() Ściany |
![]() Przegrody |
![]() Dachy |
![]() Okna |
![]() Drzwi |
![]() Podłogi |
![]() Schody |
![]() Izolacje |
![]() Instalacje |
![]() Wyposażenie |
![]() Bramy |
![]() Ogrodzenia |
![]() Tarasy |
![]() Ogrody |
Czasem kobieta musi mieć większą siłę przebicia.
Rozmowa z Katarzyną Łebkowską, Dyrektor ds. Marketingu i PR w Gerda.
Katarzyna Łebkowska kładzie duży nacisk w swoich działaniach na marketing inboundowy. Nie zapomina jednak o tradycyjnych metodach. Za kilka lat widzi Gerdę utrzymującą pozycje lidera w swoim sektorze. Pytana o to, czy w pracy liczy się płeć, odpowiada, że liczy się osoba i jej kreatywność.
Na początek, jakby Pani mogła opowiedzieć trochę o tym, jakie zawodowe ścieżki zaprowadziły Panią i do branży i do firmy Gerda.
W branży budowlanej pracuje już od 18 lat Pracę zaczynałam w systemach aluminiowych w firmie Reynaers, później kontynuowałam w spółce Rockwool i od dwóch lat jest to Gerda. Co do branży... Jestem marketingowcem, to jest taki zawód, gdzie pewne procedury i zasady działania są podobne. Pozostaje więc tylko kwestia bardzo dobrego poznania produktu i zastosowań odpowiednich narzędzi marketingowych.
Jak pracuje się w sektorze, który może być uznawany trochę za „męski”?
W tej chwili to tak naprawdę jest coraz mniej odczuwalne. W działach handlowych i sprzedażowych oraz w działach konstrukcyjnych jest coraz więcej kobiet, choć to prawda w całym sektorze widać, że mężczyźni przeważają. Mam jednak taką refleksję natury ogólnej. Nie liczy się płeć, a kreatywność, sposób rozwiązywania problemów liczy się osoba. Z drugiej strony mam wrażenie, że już samo przebicie się w branży stricte męskiej, może być dla kobiet dość ciężkie i czasem kobieta musi mieć większą siłę przebicia i musi pracować więcej, żeby udowodnić, że jest lepsza.
Czy dużo kobiet pracuje w firmie?
Dość dużo i muszę przyznać, że nie tylko w działach PR, marketingu, ale włącznie z pracą na produkcji, czy w magazynie. W każdym razie są na pewno widoczne.
Czy sama szeroko pojęta branża budowlana, jest też może coraz bardziej „kobieca”? Jak Pani to widzi na Targach, spotkaniach branżowych?
Przebijamy się. Branża, jak już wcześniej wspomniałam, jest męska, ale jest nas, kobiet coraz więcej. Również na szczeblach zarządczych rośnie liczba pań.
Jak udaje się Pani łączyć prywatne życie z pracą na odpowiedzialnym stanowisku w tak dużej firmie, jak Gerda?
Teraz jest zdecydowanie lepiej, bo praca jest bardziej elastyczna godzinowo i można sobie rozplanować wiele spraw, jak choćby uczestnictwo i opracowywanie różnych projektach strategicznych. Praca w marketingu i PR ma charakter głównie zadaniowy, więc można sobie podzielić czas, choć tego ostatniego, mnie jako osobie bardzo aktywnej, zawsze brakuje. Wiele rzeczy teraz wykonuje się też zdalnie, ale należy się jednak bardzo pilnować, aby aż tak bardzo nie zabierać „zawodu” do domu. Zresztą badania pokazują, że kilkunastogodzinna praca jest nieefektywna i mało kreatywna. Wracając do pytania, osobiście bez problemu łączę życie prywatne z wykonywaną profesją.
Co udało się Pani osiągnąć przez te dwa lata w Gerdzie i jaka jest specyfika działań PR i marketingowych dla takiej firmy.
Ameryki nie odkryję, jeżeli powiem, że w tej chwili duży nacisk kładziemy na marketing inboundowy. Udaje się nam sukcesywnie wdrażać i stosować wszelkie nowoczesne rozwiązania cyfrowe i wirtualne. Staramy się budować naszą pozycję na portalach społecznościowych i budowlanych. W marketingu w tej chwili występuje trend, który można określić jako B2B2C, czyli, tak w dużym skrócie, adresując swoją ofertę, myślimy zarówno o kliencie końcowym, jak i partnerze czy dystrybutorze.
Ruszyliście jeszcze państwo z projektem „Akademia Gerda”, czym on jest?
To działanie dzięki, któremu szkolimy i certyfikujemy grupę montażystów, chcemy, aby do klientów, jak i do firm instalujących nasze wyroby w większym stopni dotarło, że jakość to nie tylko produkt, ale też dobry montaż oraz wsparcie klienta.
Jak wszechobecność mediów społecznościowych wpływa obecnie na działania PR i Marketingu?
Bardzo mocno. Bez działań na tych polach trudno sobie wyobrazić obecnie nowoczesny marketing i PR.
Gerda chce też być bardzo mocną marka wśród młodego pokolenia? I chyba wykorzystywanie social media to dobry kierunek na to?
Zdecydowanie tak. My jesteśmy firmą, która jest znana od pokoleń, ale do młodych docieramy też właśnie za pomocą Facebooka, Instagramu, YouTube. Poprzez te media, uświadamiamy co to za produkt, jakie korzyści może dać. Nowym elementem w tej naszej działalności będzie też mocne wykorzystanie animacji, ale to już plany, na bliską przyszłość.
Czyli przesuwacie Państwo ciężar działań na najnowsze „nośniki”?
Trochę tak, ale absolutnie nie zapominamy o tych tradycyjnych, nadal mnóstwo ludzi czyta branżowe czasopisma, nie zapominamy o działaniach edukacyjnych, bardzo mocno współpracujemy też z naszymi kontrahentami, zawsze mogą liczyć na nasze wsparcie.
Jaki widzi Pani rozwój Gerda, czy uda się firmie nadal być liderem w swoim segmencie?
No cóż, liderowi nigdy nie jest łatwo, znacznie prościej jest atakować.
Utrzymanie naszej pozycji jest na pewno dużo bardziej kosztowne, musimy być czujni, obserwować bacznie konkurencję, starać się jej dorównać i wyprzedzić. Wprowadzać nowe produkty, nowe i innowacyjne technologie jako pierwsi na rynku, ustalać nowe normy jakościowe.
Czym wyróżnia się Gerda na tle konkurencji?
Łączymy 30 lat doświadczenia z nowoczesnością. Starsze pokolenie o nas pamięta i przekazuje informacje o nas tym młodym, a ci znajdują nas też na najnowocześniejszych nośnikach jak portale społecznościowe. To pokolenie jest coraz bardziej wymagające i świadome i to najmłodsze pokolenie też wybiera Gerdę.
Są jakieś różnice między działaniami marketingowymi w Polsce i zagranicą?
Każdy rynek ma swoja mentalność, swoje prawa i wymagania i my to musimy uwzględnić w swoich działaniach. To nie jest tak, że to, co dobrze sprzedaje się w Niemczech, równie dobrze odnajdzie się we Włoszech. Każdy kraj ma swoje uwarunkowania. W działaniach na tamtych rynkach nie jesteśmy osamotnieni, korzystamy bowiem z pomocy naszych zagranicznych partnerów.
Gdzie Pani widzi firmę za kilka lat, jakie ma Pani plany i wizje rozwoju spółki?
W dalszym ciągu mamy zamiar być liderem w zabezpieczeniach i w systemach antywłamaniowych. Mamy ku temu odpowiednie argumenty, czyli bezpieczne i nowoczesne rozwiązania. Do tego będziemy poszerzać ofertę i szybko odpowiadać na to, czego życzą sobie klienci.
Należy Pani również do zarządu „Związku Okna i Drzwi” - na czym polegają tamte obowiązki?
Reprezentuję tam w zarządzie firmę Gerda. Ta organizacja jest przedstawicielem producentów, wykonawców, z branży stolarki budowlanej. Reprezentujemy branże przed instytucjami i agendami rządowymi. Prowadzimy różne inicjatywy, np. „Dobry montaż” – kampania społecznościowa, która skutkowała, chociażby utworzeniem klas w szkole zawodowych o profilu „Montażysta stolarki”, a także z inicjatywy POID-u i konsekwentnemu prowadzeniu jej zostanie wprowadzona do 2019 ulga termomodernizacyjna.
A jakie ma Pani hobby, zainteresowania?
W wolnych chwilach uprawiam sport, czytam książki, relaksuję się trenując Tai-chi.
Dziękuje za rozmowę.
Również dziękuje.
Opracowanie, redakcja.
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.
KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe
E-mail: biuro@gerda.pl
WWW: www.gerda.pl
05-806 Komorów
-
Promocja w firmie Hörmann- Drzwi, bramy, napędy na miarę potrzeb i upodobań
Marzysz o zmianach na wiosnę? Chcesz odnowić dom lub zakończyć jego budowę? Szukasz komfortowej, niezawodnej, trwałej bramy garażowej i drzwi, które dopasujesz idealnie do swoich potrzeb? Jeszcze do końca maja firma Hörmann oferuje wiele...
- Joniec: Promocja na kostkę łupaną
- FCOM: Ekstra rabat na piątki w piątki
- Liga Graczy 2022. Bonus już na starcie
- FCOM: Rabat za opinię o farbie termoizolacyjnej
-
2022-05-25 Premierowe targi Solar Energy Expo- Nadarzyn
Solar Energy Expo -Premierowa edycja największych targów odnawialnych źródeł energii na skalę międzynarodową. Solar Energy Expo to międzynarodowe targi przemysłu odnawialnych źródeł energii. Jest to dwudniowe...
- 2022-06-02 X Kongres Kongres Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC)- Kraków
- 2022-06-27 III Kongres Kogeneracji | 27-29 czerwca 2022 r.- Kazimierz Dolny
-
Praca w Synteza Oze
Tematyka branży OZE nie jest Ci obca i chcesz się w niej rozwijać? To świetnie się składa,bo branża tak dynamicznie się rozwija, że szukamy kandydatów do pracy.
- Synteza Oze: Partner - zaproszenie do współpracy
- Vikking zatrudni Regionalnego Managera Sprzedaży
- LG: Młodszy Inżynier Produktu-Warszawa
- Inżynier budowy Izodom 2000 Polska, Warszawa, Zduńska Wola.
Katalog Firm
-
Krop System
Rozpoznawalna jakość i innowacyjność oferty Blachotrapez były punktem wyjścia… -
OknoPlus
Tam, gdzie praca łączy się z pasją, rodzi się jakość. Dlatego dziś, OknoPlus… -
Arbet
Fabryka Styropianu ARBET -jesteśmy polską firmą i doświadczonym, wiodąc…
Polecamy
Nowoczesny gruntowy wymiennik ciepła
W dzisiejszych czasach podczas budowy lub modernizacji zwraca się dużą uwagęWszystko, co powinieneś wiedzieć o termomodernizacji
Termomodernizacja budynku zabezpieczy go przed utratą ciepła.Izodom: Czy ekologiczne podejście do branży budowlanej to
Na wstępnie należy zaznaczyć, że jako społeczeństwo emitujemy 38