Eko-Okna dynamizują ekspansję na rynku amerykańskim

Eko-Okna ogłaszają otwarcie nowego rozdziału w swojej historii. Ten największy w Polsce producent stolarki otworowej i jeden ze światowych liderów całej branży poszerza właśnie ofertę o profile o charakterystyce typowej dla rynku amerykańskiego.

Eko-Okna, firma regularnie zadziwiająca tempem swojego rozwoju, ogłosiła właśnie wykonanie kolejnego kroku milowego. Jest nim poszerzenie oferty produktowej o rozwiązania dedykowane dla rynku amerykańskiego. USA to rynek większy od całej Unii Europejskiej razem wziętej, sprzedaż okien liczona jest tam w milionach sztuk, trudno się dziwić chęci jego zdominowania. Chęci popartej realnymi działaniami, które pozwalają liczyć na sukces.

Specyfika rynku amerykańskiego

Rynek amerykański jest jak do tej pory bardzo słabo spenetrowany przez europejskich producentów stolarki otworowej, co jest efektem jego specyfiki – mówi Roman Bober, Product Manager USA. – Za każdym razem, kiedy zdobywaliśmy silną pozycję na rynkach różnych krajów, robiliśmy to w dużej mierze przy pomocy produktów skrojonych pod specyficzne oczekiwania tamtejszych odbiorców. Wprowadzenie systemów stricte amerykańskich, czyli zwłaszcza rozwiązań gilotynowych i typu casement, to powtórzenie sprawdzonego schematu i stworzenie nowego wektora rozwoju. W ten sposób będziemy docierać do nowych klientów, co przełoży się na skokowy wzrost sprzedaży.

Dla Eko-Okien odpowiadanie na specyficzne potrzeby klientów, nietypowe z polskiego punktu widzenia, nie jest niczym nowym. Firma od wielu lat posiada w swojej ofercie rozwiązania renowacyjne popularne np. w krajach Beneluksu, które pozwalają na łatwiejszą wymianę okien. Produkowane są również okna typu monoblock, rozchwytywane na rynku francuskim, a niemal nieznane w Polsce. W ostatnich latach ekspansja producenta objęła nawet Azję, Afrykę i Oceanię. Ze względu na to można oczekiwać, że wprowadzenie nowych rozwiązań przebiegnie sprawnie, a nowe systemy spełnią oczekiwania nowego rynku, pozwalając firmie na jego zdobycie.

Ekspansja poparta doświadczeniem

– Na rynku amerykańskim jesteśmy obecni już od dłuższego czasu. Doświadczenie zdobyte przy okazji oferowania topowych rozwiązań europejskich, które są tam wciąż niszowe, przełożyło się na lepsze zrozumienie tego, w jaki sposób mieszkańcy USA korzystają na co dzień ze swoich okien, do czego są przyzwyczajeni i czego oczekują. W oparciu o wiedzę z tego zakresu stworzone zostały zupełnie nowe z naszej perspektywy systemy. Są precyzyjnie dopasowane do tamtejszych realiów, co oznacza, że teraz możemy skutecznie docierać do nieporównanie większej liczby inwestorów prywatnych oraz instytucjonalnych. Uzyskaliśmy w ten sposób skuteczne narzędzie do ekspansji na nowych kierunkach  – dodaje Roman Bober.

Jak przystało na producenta, którego ambicją jest zaspokojenie wszystkich potrzeb klientów w jednym miejscu, wytwórcę okien, drzwi, systemów przesuwnych, osłon okiennych, bram garażowych a nawet ogrodzeń i pergol, dla amerykańskich klientów przygotowane zostało od razu aż 8 systemów:

  • American Single-Hung – okna gilotynowe z jednym oknem ruchomym
  • American Picture Window Hung – okna stałe (fix) oparte na profilach Hung
  •  American Double-Hung – okna gilotynowe z dwoma oknami ruchomymi
  • American Casement – okna rozwierne otwierane na zewnątrz
  • American Picture Casement – okna stałe (fix) oparte na profilach Casement
  • American Awning – okna odchylane na zewnątrz
  • American Sliding Patio Door – przesuwne drzwi tarasowe
  • American Double Slide – okna przesuwne z dwoma aktywnymi kwaterami

Wprowadzenie tak szerokiej gamy nowości do już bogatej propozycji Eko-Okien oznacza, że firma posiada teraz kompletną ofertę dla każdego amerykańskiego inwestora.

Rozwiązania dopasowane do klienta

We właśnie wprowadzonych systemach pojawiają się rozwiązania, które nie są szerzej stosowane w Europie. Jest to zwłaszcza płetwa montażowa (nailing fin) ułatwiająca montaż produktów w typowych inwestycjach realizowanych wg. technologii budowlanej stosowanej w USA. Okna wyposażone są w standardzie w moskitiery, a do tego posiadają odpowiednie elementy dodatkowe zgodne ze standardami Stanów Zjednoczonych. 

Razem z produktami gotowe jest też całe wsparcie sprzedaży – podkreśla Product Manager USA. –Dotyczy to zwłaszcza możliwości wykonania swobodnej wyceny na naszej sztandarowej platformie eko4u, ale też ulotek, katalogów czy opisów dostępnych stronie internetowej firmy, naturalnie w języku angielskim i w imperialnym systemie miar. Zapraszamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami handlowymi, którzy chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania od wschodu słońca nad Polską do zachodu nad Kalifornią. Różne strefy czasowe nie stanowią tutaj żadnej przeszkody.