Grupa Saint-Gobain przeprowadziła rebranding marek ISOVER, RIGIPS i WEBER

Grupa Saint-Gobain, światowy lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, znany ze swoich innowacyjnych rozwiązań wpisujących się w założenia zrównoważonego rozwoju – w tym gospodarki obiegu zamkniętego, przeprowadziła rebranding trzech swoich marek: ISOVER, RIGIPS i WEBER. Zmiany mają na celu nie tylko odświeżenie wizerunku logotypów, ale też podkreślenie kluczowych wartości Grupy, wyrażonych w jej celu nadrzędnym „MAKING THE WORLD A BETTER HOME”.

Nowy system identyfikacji wizualnej podkreślający wartości Grupy

Jedną z kluczowych ambicji Saint-Gobain, ujętą w długofalowej strategii Grupy, jest transformacja rynku budowlanego idąca w parze z dbałością o potrzeby człowieka i planety. Aby mocniej podkreślić, jak ważna dla osiągnięcia tego celu jest silna współpraca całej Grupy, zdecydowano o rebrandingu trzech marek z jej portfolio: ISOVER, RIGIPS i WEBER. W ramach zmian, które obejmą nie tylko logotypy, ale cały system identyfikacji wizualnej, łącznie z materiałami firmowymi czy opakowaniami produktów, ujednolicono czcionkę, zastępując wcześniejsze wersje miękkimi formami oraz wprowadzono dodatkowe elementy w postaci figur geometrycznych: koła (ISOVER), kwadratu (RIGIPS) i trójkąta (WEBER), co ma uwypuklić fakt, że rozwiązania oferowane przez każdą z marek, są względem siebie komplementarne.

Rebranding marek ISOVER, RIGIPS i WEBER ma na celu przede wszystkim zwizualizowanie wartości priorytetowych dla Saint-Gobain, a więc troskę o zrównoważony rozwój plany, innowacyjność, bliskość z klientami i efektywność rozwiązań. Grupa oferuje m.in. produkty posiadające pełną dokumentację techniczną oraz deklaracje środowiskowe EPD. Co więcej, Saint-Gobain konsekwentnie inwestuje w innowacje (w tym nowoczesne, posiadające odpowiednie certyfikaty rozwiązania systemowe), aby dostarczać kompleksowe produkty pozwalające zwiększyć efektywność prac budowlanych i budować jeszcze bliższe relacje z klientami. Wprowadzone zmiany w obszarze identyfikacji wizualnej marek ISOVER, RIGIPS i WEBER, w tym ujednolicenie i unowocześnienie logotypów, akcentują determinację Saint-Gobain do odziaływania w kierunku pozytywnej transformacji rynku budowlanego za pośrednictwem połączonych sił wszystkich marek Grupy.

Ewolucja wyrażona zmianami w warstwie wizualnej

Przeprowadzony w Polsce rebranding marek ISOVER, RIGIPS i WEBER to element globalnych działań grupy Saint-Gobain mających na celu uspójnienie systemu identyfikacji wizualnej w poszczególnych krajach, w których spółka ma swoje oddziały. Ujednolicenie logotypów ISOVER, RIGIPS i WEBER ma wykazać silne powiązanie marek z portfolio Saint-Gobain, w tym komplementarność oferowanych w ich ramach rozwiązań systemowych, które wzajemnie się uzupełniają i zwiększają efektywność prac budowlanych. W ostatnich latach duży nacisk Grupa kładzie na łączenie doświadczenia i kompetencji rynkowych marek, tak, by skuteczniej docierać do nowych odbiorców, zaspokajać ich potrzeby oraz spełniać rosnące wymagania, jakie stawia producentom branża budowlana. Wprowadzone zmiany – atrakcyjne, nowoczesne logotypy, w których ujednolicona czcionka złagodziła formę, a jednocześnie nadal nawiązuje do wcześniejszych wersji – podkreślają nieustanną ewolucję Grupy Saint-Gobain, która nie tylko chce podążać za trendami w branży, ale dzięki wdrażanym innowacjom, wyznaczać kierunek zmian.