rejestracja

Finansowanie

Projekty

Fundamenty

Stropy

Ściany

Przegrody

Dachy

Okna

Drzwi

Podłogi

Schody

Izolacje

Instalacje

Wyposażenie

Bramy

Ogrodzenia

Tarasy

Ogrody


Jak dopasować napęd do bramy garażowej?

image

Zakup automatyki dedykowanej bramie garażowej należy traktować jak inwestycję na lata. Już wielu przekonało się, że najtańsze azjatyckie wyroby nie są dobrym pomysłem, a kryterium ceny nie powinno być najważniejszym przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Rozważanie jedynie aspektów ekonomicznych może skutkować późniejszymi problemami z obsługą i serwisowaniem.



Na początku należałoby obalić mit o tym, że nie każdą bramę da się zautomatyzować. Nic bardziej mylnego. Przy współczesnym zaawansowaniu technologicznym jedynym dylematem w automatyzacji bramy garażowej wydaje się dobór odpowiedniego napędu i właściwe ustawienie jego parametrów.
 

Idealnie dopasowani

Rodzaj napędu powinien być dopasowany do sposobu otwierania bramy, jej wielkości, ciężaru, jak również częstotliwości pracy. Instalując napęd w bramie garażowej segmentowej lub uchylnej konieczne jest zamontowania napędu na wysokości powyżej bramy, w osi jej symetrii. Jeżeli stabilny montaż napędu w takim położeniu jest problematyczny np. ze względu na skosy sufitu czy belkę konstrukcyjną stropu, warto zweryfikować możliwość zainstalowania bramy segmentowej otwieranej na bok. Trzeba pamiętać, że w trakcie użytkowania bramy na prowadnice oddziałuje duża siła, w związku z tym jej elementy powinny być zamocowane bardzo stabilnie bez tzw. „luzów”. – Naszą propozycją do bram garażowych jest napęd TIZIANO, dedykowany bramom o powierzchni do 10 m2 – mówi Andrzej Trojanowski, Dyrektor Generalny BFT Polska.


Napęd TIZIANO firmy BFT przeznaczony jest dla częstotliwości 20 cykli na dobę, tak więc wpisuje się w tryb pracy przeciętnego garażu przy domu jednorodzinnym. Siłownik posiada zintegrowaną centralę sterującą VENERE, która umożliwia obsługę jednego siłownika elektromechanicznego, zasilanego napięciem 24 V DC o mocy do 300 W. VENERE i jej numerowane listy zaciskowe znacznie ułatwiają podłączenie akcesoriów dodatkowych. – Współczesne napędy są wyjątkowo bezpieczne w eksploatacji. W przypadku napotkania na przeszkodę, mechanizm automatycznie zatrzymuje bramę, uniemożliwiając chwilowo jej dalszą pracę. Podobnie jest w napędzie TIZIANO, w którym zastosowano funkcje amperometrycznej detekcji przeszkód. Dodatkowo samo zaprogramowanie centrali oraz odbiornika jest bardzo proste i odbywa się za pośrednictwem jedynie trzech przycisków – dodaje Andrzej Trojanowski.
 

Ważne są akcesoria

Do pełnego zautomatyzowania bramy garażowej, za wyjątkiem siłowników, niezbędne są jeszcze akcesoria zdalnego sterowania. Najważniejsze z nich to piloty. Naciskając zaledwie jeden guzik możemy zamknąć lub otworzyć garaż, a nawet podnieść roletę lub podlać kwiaty w ogrodzie. – Pilot to najbliższy użytkownikowi napędu element automatyki bramy. Zasięg pilotów MITTO obsługujących napęd TIZIANO wynosi od 50 do 200 m, a więc garaż możemy otworzyć, nie będąc jeszcze na terenie posesji, a dojeżdżając do niej. Dodatkowo, zintegrowany radioodbiornik z kodem dynamicznie zmiennym umożliwia zapamiętanie nawet do 10 pilotów – podsumowuje Andrzej Trojanowski.Wymarzony projekt domu wraz z garażem potrzebują czegoś, co zwieńczyłoby całą inwestycję. Wisienką na torcie powinny tu być bramy, przynajmniej w przypadku tych garażowych, nie napędzane siłą mięśni, a automatycznym napędem. Warto rozważyć zakup siłowników i zapewnić sobie odrobinę komfortu na co dzień.



KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

BFT

E-mail: biuro@bft.pl

WWW: www.bft.pl

Tel: +48 22 814 12 22
Fax: +48 22 781 60 55
Adres:
Marecka 49
05-220 Zielonka

Katalog Firm

  • Budownictwo Modułowe

    Budownictwo Modułowe -zajmujemy się projektowaniem i sprzedażą betonowych mod…
    Budownictwo Modułowe
  • Konbet Poznań

    KONBET POZNAŃ -jesteśmy  liderem wśród producentów system&…
    Konbet Poznań
  • Daikin

    Daikin jest światowym liderem na rynku rozwiązań klimatyzacyjnych, chłodniczy…
    Daikin

Polecamy
dodaj+ «»